Μια εικονογραφημένη θεραπευτική ιστορία για παιδιά με Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή
Το βιβλίο Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam eu maximus felis, a vestibulum sem. Nullam convallis velit
αφηγείται την ιστορία της Άννας, ενός δεκάχρονου κοριτσιού µε Ιδεοψυχαναγκαστική ∆ιαταραχή. H Άννα ονοµάζοντας τη διαταραχή της «Αµφιβολία» αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο, µε τρόπο άµεσο και αυθεντικό, την πραγµατικότητα ενός παιδιού, όπως η ίδια, που ζει καθηµερινά µε αυτήν. Η ιστορία της Άννας παίρνει σάρκα και οστά µέσα από τις ζωγραφιές ενός, επίσης, παιδιού και απευθύνεται στις καρδιές όλων των συνοµηλίκων της µε Ιδεοψυχαναγκαστική ∆ιαταραχή, θέλοντας να κερδίσει το ενδιαφέρον και την εµπιστοσύνη τους. Το µήνυµα που µεταδίδει είναι µήνυµα αισιοδοξίας και νίκης. Κάθε παιδί µπορεί να τα καταφέρει. Να νικήσει αυτή τη διαταραχή και να πάρει πίσω τη ζωή του!Γκόλφω Λιαμάκη (συγγραφέας) – Αναστασία Πρελορέντζου (εικονογράφος)
• Σελ.: 44 • ISBN: 978-960-499-190-7 • Τιμή: 12,90€ •1η έκδοση: Οκτώβριος 2016
An illustrated therapeutic story for children with Obsessive – Compulsive Disorder
The book
is the story of a young girl with Obsessive-Compulsive Disorder (OCD) presented in a therapeutic narrative. Anna names her OCD as Doubt and in her story she relates her daily struggles with Doubt. In so doing, her story sheds light on the most cardinal feature of OCD, pathological doubting, and unravels its mystery. The author also enlists the help of a young illustrator, in order to strike a chord in the hearts and minds of children with OCD and provide them with something that they can relate to. Based on the cognitive-behavioral framework of OCD, the book can be used alone or as a child-friendly companion to therapy in order to foster an understanding of the disorder, enhance the therapeutic process and promote a message of hope and victory: Every child with OCD can overcome their struggle with OCD and have a life without Doubt!In paperback and in kindle edition
.
Το βιβλίο
παρουσιάζει στα παιδιά έναν απλό αλλά θεωρητικά τεκμηριωμένο τρόπο κατανόησης της Ιδεοψυχαναγκαστικής Διαταραχής. Για αρκετούς γονείς, το βιβλίο αυτό μπορεί να αποτελεί την πρώτη σας επαφή με αυτή τη δυσνόητη διαταραχή. Για τους ενήλικες, η Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή μπορεί να είναι το ίδιο αινιγματική όσο είναι και για τα παιδιά. Αν λοιπόν πρώτα εσείς οι ίδιοι κατανοήσετε τις έννοιες που παρουσιάζονται στο βιβλίο, θα μπορέσετε να βοηθήσετε το παιδί σας πιο αποτελεσματικά. Γι’ αυτό είναι προτιμότερο να διαβάσετε εσείς πρώτα ολόκληρο το βιβλίο. Αν χρειαστεί, μιλήστε με έναν ειδικό. Μετά διαβάστε το βιβλίο μαζί με το παιδί σας. Δώστε αρκετό χρόνο σε εσάς και στο παιδί σας για να κατανοήσετε μαζί τις καινούριες έννοιες. Διαβάστε αργά. Να θυμάστε ότι η συμβίωση με την Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή είναι ίσως ό,τι πιο δύσκολο έχει μέχρι στιγμής συμβεί το παιδί σας. Δώστε του απλόχερα την υποστήριξή σας και την ενθάρρυνσή σας. Προσπαθήστε να έχετε υπομονή.Τα μικρά παιδιά ωφελούνται από μία ψυχολογική μέθοδο, η οποία ονομάζεται ‘εξωτερίκευση’. Δίνοντας στην Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή ένα όνομα, όπως Αμφιβολία, η διαταραχή εξωτερικεύεται ή αλλιώς διαχωρίζεται από το παιδί. Αυτή η μέθοδος κατευνάζει το αίσθημα της ντροπής και της ενοχής που τα παιδιά με τη διαταραχή συνήθως αισθάνονται. Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα της μεθόδου αυτής είναι ότι βοηθάει έτσι ώστε έννοιες αφηρημένες και δυσνόητες, όπως είναι η έννοια της παθολογικής αμφιβολίας-το πυρηνικό σύμπτωμα της Ιδεοψυχαναγκαστικής Διαταραχής-να γίνουν απτές και κατανοητές, ιδιαίτερα όταν συνοδεύονται με ζωγραφιές. Το Χωρίς Αμφιβολία! αξιοποιεί αυτή τη μέθοδο με σκοπό να διευκολύνει τον διάλογο ανάμεσα σε εσάς και στο παιδί σας για την εμπειρία του με τη διαταραχή.
Το
μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο του ή στο πλαίσιο της ψυχολογικής θεραπείας. Βασίζεται στο γνωσιακό-συμπεριφορικό θεωρητικό υπόβαθρο και επομένως είναι ένα θεραπευτικό εργαλείο, το οποίο μπορεί να βοηθήσει στη θεραπευτική διαδικασία. Αν το παιδί βρίσκεται ήδη σε θεραπεία, μιλήστε στον θεραπευτή του για το βιβλίο. Αν το παιδί σας δεν βρίσκεται σε θεραπεία, όμως θεωρείτε ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες όπως αυτές που παρουσιάζονται στο βιβλίο, παρακαλώ μιλήστε με τον/την παιδίατρό του προκειμένου να εξετάσει αν χρειάζεται εξειδικευμένη θεραπεία.Εύχομαι το
να βοηθήσει ώστε η Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή να γίνει λιγότερο δυσνόητη για εσάς και το παιδί σας. Με αυτόν τον τρόπο, εύχομαι επίσης το βιβλίο αυτό να γίνει σύμμαχός σας στον αγώνα σας ενάντια στην Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή!* Ελεύθερη μετάφραση αποσπάσματος από το εσωτερικό της αγγλικής έκδοσης του βιβλίου.
Η άρτια επιστηµονική κατάρτιση της συγγραφέως και η βαθιά κλινική της εµπειρία συνέβαλαν στη δηµιουργία ενός πολύ χρήσιµου θεραπευτικού εργαλείου βασισµένου στη γνωστική-συµπεριφορική θεραπεία παιδιών µε Ιδεοψυχαναγκαστική ∆ιαταραχή. Ο ψυχοεκπαιδευτικός χαρακτήρας του βιβλίου δεν διευκολύνει µόνο το ψυχοθεραπευτικό έργο του ειδικού, συµβάλλει επίσης στην κινητοποίηση του ίδιου του παιδιού, ισχυροποιώντας τη θέλησή του για αυτοβοήθεια. Εξάλλου η παιδικότητα των εικόνων, που φιλοτέχνησε η κόρη της συγγραφέως, δηµιουργεί τις πλέον κατάλληλες συνθήκες για την κατανόηση της «Αμφιβολίας».
Η αφήγηση θεραπευτικών ιστοριών στην ψυχοθεραπεία παιδιών είναι µία πρακτική που γνωρίζει µεγάλη αποδοχή διεθνώς, καθώς αποτελεί ένα µέσο προσφιλές και οικείο στα παιδιά. Στο παρόν βιβλίο, η πρωτότυπη θεραπευτική ιστορία της Άννας µπορεί να επιδράσει ανακουφιστικά στο παιδί µε Ιδεοψυχαναγκαστική ∆ιαταραχή, καθώς του δίνει την ευκαιρία, µέσω της ταύτισής του µε τον ήρωα της ιστορίας, να αναγνωρίσει και να κατανοήσει αυτό που του συµβαίνει, ενώ παράλληλα αισθάνεται ότι µπορεί να το αντιµετωπίσει. Η συγγραφέας, στο εισαγωγικό σηµείωµα, µε τρόπο απλό και περιεκτικό, περιγράφει τα συµπτώµατα της Ιδεοψυχαναγκαστικής ∆ιαταραχής και το πώς αυτά επηρεάζουν την καθηµερινότητα του παιδιού. Στη συνέχεια, σκιαγραφεί το θεωρητικό υπόβαθρο της γνωσιακής-συµπεριφορικής θεραπείας της διαταραχής, η οποία έχει επιστηµονικά τεκµηριωθεί ως η πλέον αποτελεσµατική. Εξαιρετικά χρήσιµο εργαλείο για τους γονείς και τους ειδικούς ψυχικής υγείας στη θεραπευτική προετοιµασία του παιδιού, το βιβλίο αυτό έρχεται να καλύψει ένα σηµαντικό κενό στην ελληνική βιβλιογραφία θεραπευτικών ιστοριών.